Jacek Niedziela-Meira, Jam session, Wrocław 2017

Oceń ten produkt jako pierwszy

Dostępność: W magazynie

49,00 zł
LUB

Krótki opis

Liczba stron: 325, twarda oprawa


ISBN 978-83-65473-04-2


Jacek Niedziela-Meira  jest wybitnym kontrabasistą występującym od ponad 30 lat na polskiej scenie jazzowej. Siedmiokrotnie uznany został przez czasopismo „Jazz Forum” za najlepszego kontrabasistę w Polsce. Występował z czołowymi reprezentantami polskiego i amerykańskiego jazzu. Ma w dorobku kilkadziesiąt płyt, zarówno nagranych pod kierunkiem innych muzyków, jak i autorskich, a także książkę Historia jazzu. 100 wykładów oraz podręcznik Kontrabas jazzowy. Jest profesorem w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu.


 


„Przez długi okres jazz był dla mnie jak świeży bochen chleba – piękny, pachnący, jednorodny, kształtny, symboliczny i zapewniający strawę tak przyziemną, jak i wzniosłą. Od jakiegoś jednak czasu z tego bochna zaczęły wyrastać gałęzie (a może skrzydła?), z ich ukwieceniem i owocami. Ten surrealistyczny obraz to wynik spoglądania na jazz nie tylko przez pryzmat jego brzmieniowych i czysto muzycznych cech” – pisze Jacek Niedziela-Meira we wstępie do książki Jam session, zapraszając w ten sposób do lektury swojej kolejnej publikacji. Jej poszczególne rozdziały odkrywają przed czytelnikiem niespodziewane i frapujące związki jazzu z różnymi dziedzinami sztuki i życia, ukazują muzykę jazzową jako fascynujące zjawisko kulturowe o sile oddziaływania zdolnej odciskać piętno na biegu historii.


Książka „Jam session” jest pracą wybitną pod każdym względem. Stanowi bezcenne kompendium wiedzy dotyczącej muzyki jazzowej, jej podłoża historycznego i społeczno-kulturalnego, wpływającego na ewolucję stylistyczną tego jakże dynamicznie rozwijającego się nurtu muzycznego XX wieku. Budzi podziw wszechstronność wiedzy autora, obejmującej oprócz samej muzyki takie dziedziny, jak językoznawstwo i literatura, historia i socjologia. Dzięki doskonałej narracji Jacek Niedziela-Meira z pozornie suchych faktów stworzył atrakcyjną i wciągającą opowieść nie tylko dla entuzjastów jazzu, lecz także dla każdego czytelnika choć trochę interesującego się tym gatunkiem muzyki czy historią Afroamerykanów.


Z recenzji prof. Karola Ferfeckiego


I’m sure, that my mother, Pannonica de Koenigswarter, would have appreciated what the author is doing in favour of jazz musicians.


Baron Shaun de Koenigswarter

Jacek Niedziela-Meira, Jam session, Wrocław 2017

Kliknij na obrazek aby obejrzeć pełną wersję

Zmniejsz
Powiększ

Więcej widoków

Szczegóły

Spis treści

 

Rozdział I. Jive– język jazzu, jazz języka

Rozdział II. Złota rybka i trzy życzenia

Rozdział III. Ankieta magazynu „Down Beat” – część I

Rozdział IV. Ankieta magazynu „Down Beat” – część II

Rozdział V. Oko – ucho

Rozdział VI. Luizjana i Kreole

Rozdział VII. Blues – teksty, tematyka

Rozdział VIII. Muzyka jazzowa w literaturze afroamerykańskich pisarzy XX wieku

Rozdział IX. Miles Davis. High voltage– pod wysokim napięciem

Rozdział X. Główne postacie afroamerykańskiej społeczności

Rozdział XI. Postscriptum

Bibliografia

Tagi produktu

Użyj spacji aby rozdzielić tagi, apostrofów (') aby wpisać frazy.

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Dowiedz się więcej
x
[profiler]
Memory usage: real: 17563648, emalloc: 17238592
Code ProfilerTimeCntEmallocRealMem