Ryszard Żołędziewski, "Saksofon altowy w aspekcie formowania wielodźwięków. Producing Multiphonics on the Alto Saxophone."

Oceń ten produkt jako pierwszy

Dostępność: Brak w magazynie

40,00 zł

Krótki opis

Wydanie drugie poprawione. Wrocław 2014


Liczba stron: 240


Format: A4


Ilustracje jednobarwne


ISBN 978-83-86534-86-9

Ryszard Żołędziewski, "Saksofon altowy w aspekcie formowania wielodźwięków. Producing Multiphonics on the Alto Saxophone."

Kliknij na obrazek aby obejrzeć pełną wersję

Zmniejsz
Powiększ

Więcej widoków

Szczegóły

Ryszard Żołędziewski ukończył Konservatorium für Musik und Theater Bern, obecnie Hochschule der Künste Bern w Szwajcarii w klasie saksofonu prof. Christiana Roellingera. Tajniki gry saksofonowej poznawał również u prof. Iwana Rotha i prof. Marcusa Weissa. W Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w wyniku przewodu przeprowadzonego pod kierunkiem prof. Mieczysława Stachury uzyskał stopień doktora sztuki muzycznej (2009), a następnie przeprowadził przewód habilitacyjny (2014). Współpracował z wieloma znakomitymi artystami, koncertując w Austrii, Francji, na Łotwie, w Niemczech, Polsce, Szwajcarii, na Ukrainie i we Włoszech. Był jurorem konkursów muzycznych w Polsce, Szwajcarii i na Łotwie. Prowadził wykłady i lekcje mistrzowskie w wyższych uczelniach muzycznych w Berlinie, Daugavpils, Grazu, Kijowie, Rydze i Wiedniu. Ma w dorobku liczne publikacje oraz nagrania radiowe i telewizyjne. Dla firmy fonograficznej DUX nagrał płytę CD Colors of Saxophone. Jest zatrudniony we wrocławskiej Akademii Muzycznej, gdzie prowadzi klasę saksofonu.

Ryszard Żołędziewski completed his saxophone studies under the academic supervision of Professor Christian Roellinger at the Konservatorium für Musik und Theater Bern, now known as the Hochschule der Künste Bern, in Switzerland. He also learned the intricacies of saxophone performance from, among others, the saxophonists Professor Iwan Roth and Professor Marcus Weiss. At The Karol Lipiński Academy of Music in Wrocław, under the academic supervision of Professor Mieczysław Stachura, he was awarded a doctorate in Music, subsequently obtaining his habilitation. He has collaborated with many artists, performing in Austria, France, Latvia, Germany, Poland, Switzerland, Ukraine and Italy. He has been a juror at music competitions in Poland, Switzerland and Latvia. He has given lectures and master classes at music universities in Berlin, Daugavpils, Graz, Kiev, Riga and Vienna. His artistic output includes numerous publications as well as radio and television recordings. He recorded the album Colors of Saxophone, which was released by the record label DUX. He is employed at the Karol Lipiński Academy of Music in Wrocław, where he teaches saxophone. 

 

Nota o książce

Książka Saksofon altowy w aspekcie formowania wielodźwięków obejmuje prezentację 300 multifonów możliwych do uzyskania na saksofonie altowym. Są one zobrazowane w sposób graficzny w formie tabel i nagrane na dołączonej płycie CD. W pracy przedstawiony jest także rys historyczny stosowania wielodźwięków oraz wykaz wybranej literatury saksofonowej zawierającej multifony. Publikacja stanowi kompendium wiedzy, które autor kieruje nie tylko do saksofonistów, lecz także do tworzących w duchu nowatorskim kompozytorów, ukazując im bogactwo wielodźwiękowych możliwości saksofonu altowego.

The book entitled Producing Multiphonics on the Alto Saxophone lists 300 multiphonics producible on the alto saxophone. They are presented graphically in tables and recorded on an accompanying CD. The publication also includes a historical overview of multiphonics production and a list of selected saxophone compositions featuring multiphonics. This book is a compendium of knowledge addressed not only to saxophonists, but also to innovative composers, presenting them with the manifold multiphonic capabilities of the alto saxophone.

 

Spis treści

Przedmowa

Wstęp

Rozdział I. Wielodźwięki z perspektywy historycznej

Rozdział II. Formowanie wielodźwięków w grze na saksofonie

Rozdział III. Podział wielodźwięków i sposób ich projekcji

1. Wielodźwięki wokalno-instrumentalne

2. Wielodźwięki growl (growling)

3. Wielodźwięki przedęciowe

4. Wielodźwięki złożone – aplikaturowe

Rozdział IV. Tabele wielodźwięków

1. Legenda

2. Wielodźwięki przedęciowe

2.1. Dwudźwięki

2.2. Trójdźwięki

3. Wielodźwięki złożone – aplikaturowe

3.1. Dwudźwięki

3.2. Trójdźwięki

3.3. Czterodźwięki

Rozdział V. Wykaz literatury saksofonowej zawierającej wielodźwięki – wybór

Zakończenie

Bibliografia

Spis źródeł ilustracji i przykładów

Indeks nazwisk

Opisy płyt

Płyta CD Wielodźwięki

 

Table of contents

Foreword

Preface

Chapter I. Multiphonics – a historical overview

Chapter II. The production of saxophone multiphonics

Chapter III. Types of multiphonic and their production

1. Vocal/instrumental multiphonics

2. The growl (growling)

3. Multiphonics based on overblowing

4. Complex multiphonics based on alternative fingerings

Chapter IV. Multiphonic charts

1. Legend

2. Multiphonics based on overblowing

2.1. Two-tone chords

2.2. Three-tone chords

3. Complex multiphonics based on alternative fingerings

3.1. Two-tone chords

3.2. Three-tone chords

3.3. Four-tone chords

Chapter V. A selection of saxophone works featuring multiphonics

Afterword

Bibliography

Sources of images and examples

Index of names

CD Multiphonicsi – a description

Tagi produktu

Użyj spacji aby rozdzielić tagi, apostrofów (') aby wpisać frazy.

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Dowiedz się więcej
x
[profiler]
Memory usage: real: 17563648, emalloc: 17167248
Code ProfilerTimeCntEmallocRealMem