Psalate synetos 2. Twórca wobec wymogów współczesnej liturgii

Oceń ten produkt jako pierwszy

Dostępność: W magazynie

35,00 zł
LUB

Krótki opis

Liczba stron: 310
ISBN 978-83-65473-15-8


Oddajemy do rąk czytelników drugi tom serii „PsalateSynetos”, zaty­tułowany Twórca wobec wymogów współczesnej liturgii. Jest on konty­nuacją podjętej w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego inicja­tywy wydawniczej mającej być pomocą dla osób interesujących się wykonawstwem muzyki sakralnej – studentów specjalności muzyka kościelna, a przede wszystkim dla muzyków praktyków, chcących doskonalić swój warsztat techniczny i pogłębiać posiadaną wiedzę. Publikacja została podzielona na cztery części. Pierwsza dotyka te­matyki związanej z procesem tworzenia, komponowaniem – zarówno w szerokim, teologicznym rozumieniu zawodu artysty, jak i na podsta­wie analizy konkretnych dzieł kompozytorskich ostatniego stulecia. Improwizacji i sztuce akompaniamentu liturgicznego poświęcona jest część druga; trzecia odnosi się do zagadnień związanych ze śpie­wem, czwarta zaś ukazuje problematykę z zakresu współczesnej ar­chitektury sakralnej, usytuowania w jej wnętrzu instrumentu organo­wego, a także ważnej kwestii naturalnej akustyki wnętrz kościelnych i sposobów ich nagłaśniania.


W tekście biblijnego psalmu autor zawołał: „Śpiewajcie! Albowiem królem wszystkiej ziemi Bóg: śpiewajcież mądrze!”, a po grecku: Psa­latesynetos(Ψάλατε συνετώς). Powtarzamy tę zachętę, zapraszając do lektury niniejszej publikacji.


~ Z Przedmowy prof. Marty Kierskiej-Witczak

Psalate synetos 2. Twórca wobec wymogów współczesnej liturgii

Kliknij na obrazek aby obejrzeć pełną wersję

Zmniejsz
Powiększ

Więcej widoków

Szczegóły

 

Spis treści


Od redakcji


CZĘŚĆ 1. KOMPOZYTOR

Emilia Dudkiewicz Artysta w służbie liturgii – w optyce teologicznej Josepha Ratzingera  

Marek Fronc Towarzyszenia organowe w mszach Romana Maciejewskiego  

Anna Szarapka Warstwa brzmieniowa Missa in memoriam Beati Georgii Popiełuszko Łukasza Urbaniaka  

Grażyna Pstrokońska-Nawratil ...wokół Magnificat MM ...  


CZĘŚĆ 2. IMROWIZATOR

Tomasz Orlow Improwizacja organowa jako narzędzie kreatywnego współtworzenia muzyki w liturgii. Preludium i postludium – idea, wyraz artystyczny, forma 

Ireneusz Wyrwa Akompaniament liturgiczny – towarzyszenie śpiewowi czy jego prowadzenie? 

Tomasz Kulikowski Wybrane współczesne techniki kompozytorskie – możliwość zastosowania w akompaniamencie liturgicznym 

Monika Krahforst-Kamińska Sylwetki współczesnych niemieckich improwizatorów organowych  

 

CZĘŚĆ 3. ŚPIEW

Michał Sławecki Historia najnowszych liturgiczno-muzycznych źródeł repertuaru śpiewu gregoriańskiego 

Brygida Tomala Kantor i psałterzysta – ich posługa we współczesnej liturgii 

Marta Kierska-Witczak Pomiędzy rzemiosłem a sztuką – szanse i ograniczenia dyrygenta chóralnego 

Marta Kierska-Witczak Koncerty chóralne w kościele 

Andrzej Prasał Ortodoksja czy ortopraksja? Piosenka religijna w liturgii  

 

CZĘŚĆ 4. PRZESTRZEŃ

Waldemar Wawrzyniak Sacrum w architekturze 

Tomasz Głuchowski Instrumenty organowe w przestrzeni budowli sakralnej 

Maurycy Kin Bartłomiej Kruk Akustyka wnętrz sakralnych a metody nagłaśniania 

 

Noty biograficzne autorów

Tagi produktu

Użyj spacji aby rozdzielić tagi, apostrofów (') aby wpisać frazy.

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Dowiedz się więcej
x
[profiler]
Memory usage: real: 17563648, emalloc: 17221416
Code ProfilerTimeCntEmallocRealMem