Alterakcje [CD] - Yarosh Organ Trio feat. Katarzyna Mirowska

Oceń ten produkt jako pierwszy

Dostępność: W magazynie

25,00 zł
LUB

Krótki opis

Nowo zarejestrowany album składa się z sześciu kompozycji utrzymanych w swobodnie traktowanej stylistyce jazzowego mainstreamu. Dwa lata po zarejestrowaniu debiutanckiego albumu, trio wychodzi z propozycją sięgającą daleko dalej w głąb muzyki niż przy pierwszym albumie. Znaczący wpływ ma na to wokalistka Katarzyna Mirowska zaproszona do tej produkcji. 


Alterakcje
Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu
Wydział Instrumentalny


Yarosh Organ Trio:
Przemysław Jarosz – perkusja/percussion (lider/leader)
Tomasz Pruchnicki – saksofon/saxophone
Kajetan Galas – organy Hammonda / Hammond organ


Katarzyna Mirowska – śpiew/vocal (2, 3, 5, 6)


 


https://pl-pl.facebook.com/yaroshorgantrio/


 


 

 Alterakcje [CD] - Yarosh Organ Trio feat. Katarzyna Mirowska

Kliknij na obrazek aby obejrzeć pełną wersję

Zmniejsz
Powiększ

Więcej widoków

Szczegóły

"Kiedy powołałem do życia formację Yarosh Organ Trio jesienią 2015 r., kierowałem się chęcią muzykowania ze wspaniałymi muzykami, a organy Hammonda stanowiły wyraźne nawiązanie do charakterystycznego brzmienia tria organowego mistrzów, których muzykę zgłębiałem od lat. Teraz, dwa lata po wydaniu debiutanckiej płyty, YOT stanowi już dojrzały, niezależny byt. Świadomie poszukujemy własnego języka wypowiedzi, śmiało odchodząc od światowego mainstreamu jazzu. W tym zespole nie istnieją granice, ograniczenia, blokady. Tu jesteśmy wolni".

~ Przemysław Jarosz

 

"Ostatnimi czasy jazz ewoluował w tak gwałtowny sposób, że powszechnie przyjęte wyobrażenie o jego idiomie nie jest już dziś aktualne. Polska scena jazzowa wniosła w minionych dwóch dekadach niezwykły wkład w rozwój jazzu na świecie, ożywiając gatunek i sprawiając, że dotarł do miejsc, w których wcześniej by się go nie spodziewano. Najważniejszą cechą charakterystyczną polskiego jazzu jest całkowite lekceważenie konwencji i wszelkich myślowych ograniczeń, co sprawia, że polskie płyty jazzowe są w większym stopniu niż gdziekolwiek indziej na świecie nowatorskie i oryginalne.

Wytrawny polski perkusista jazzowy i kompozytor Przemysław Jarosz założył Yarosh Organ Trio wraz z organistą Kajetanem Galasem i saksofonistą Tomaszem Pruchnickim. Zespół wydał swój znakomity debiutancki album kilka lat temu, a obecnie powraca z kolejnym – tym razem w towarzystwie wokalistki Katarzyny Mirowskiej. Zawiera on sześć oryginalnych kompozycji – pięć autorstwa lidera zespołu i jedną skomponowaną przez saksofonistę.

Wszystko na tej płycie uderza oryginalnością: począwszy od nietypowego składu instrumentalnego, przez stylistyczną powściągliwość, po indywidualne wykonania, co razem składa się na całość sprawiającą, że słuchacz całkowicie skupia się na doświadczaniu muzyki. Ogólny efekt – doprawiony nowymi elementami śpiewu i wokalizy, pasującymi jak ulał do tej muzyki – jest naprawdę imponujący. 

W porównaniu do debiutanckiego albumu tym razem muzyka jest znacznie bardziej złożona i otwarta, z wieloma momentami wytchnienia i swobodnymi przebiegami, które oczywiście sprawiają, że płyta należy do bardziej śmiałych, nie dzieje się to jednak kosztem wartości melodycznych. W takiej formie zainteresować powinna nie tylko fanów głównego nurtu jazzu, lecz także odważniejszych słuchaczy lubiących nowe wyzwania. To świeże podejście wyczuwalne jest we wszystkich trzech (a właściwie czterech) warstwach: saksofonowe improwizacje są momentami wręcz awangardowe, z organów wydobywane są zaskakujące brzmienia, których raczej nie skojarzylibyśmy z tym najbardziej melodycznym z instrumentów, warstwa perkusyjna jest mocno polirytmiczna i dynamiczna, a fantastyczna wokalna ornamentyka czyni całość perfekcyjną.

Koniec końców – jazz to przecież sztuka nieoczekiwanego, a jedną z największych zalet Alterakcji jest właśnie to, że w wielu momentach zaskakują. Życzyłbym sobie, aby płyta dotarła do jak największej liczby słuchaczy, gdyż zdecydowanie jest zbyt dobra na to, by przejść bez echa. Dobra robota, Pani i Panowie!".

~ Adam Baruch


"Trzech muzyków konstytuuje trzy wymiary uniwersum: ciepło brzmiące organy Hammonda to instrument zapewniający tu swoim dźwiękiem łagodny budulec owego świata, saksofon wyznacza urzekające autostrady, po których podróżujemy, a dodanie zaskakujących instrumentów perkusyjnych dopieszcza szczegóły krajobrazu, odsłaniając tereny industrialne, pustynie, lasy.  [...] To koniec ograniczeń trzema wymiarami. Tu trio może się składać z czterech wykonawców. Katarzyna Mirowska [...] staje się elementem reprezentującym nieograniczone możliwości rzeczywistości [...]. Jej głos, momentami jazzowo i kameralnie chropawy, w innych chwilach etnicznie biały i nieokiełznany, jest atutem tej propozycji".

~ Agnieszka Majcher / "Projektor. Kielecki magazyn kulturalny" nr 5 (32)/2018

Tagi produktu

Użyj spacji aby rozdzielić tagi, apostrofów (') aby wpisać frazy.

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Dowiedz się więcej
x
[profiler]
Memory usage: real: 17563648, emalloc: 17259832
Code ProfilerTimeCntEmallocRealMem